Kui pisut üle 20 aasta tagasi Estonian Business Schoolis oma bakalaureusetööd kirjutasin, siis sattus mulle muude allikate hulgas kätte Kevin M. Thomsoni raamat „Emotional Capital“. Võib öelda, et see 1998. aastal kirjutatud raamat oli paljuski oma ajast ees. Internetiajastu oli juba saabunud ja intellektuaalne töö oli muutumas olulisemaks kui füüsiline töö. Selle muutuse valguses sai inimese psühholoogia mõistmine üha olulisemaks.
Selles raamatus on suurepärane valem:
Firma turuväärtus= emotsionalne kapital*intellektuaalne kpital + firma bilansiline väärtus
See valem näitab meile selgelt ära, kui oluline on ettevõtte edukuse ja jätkusuutlikkuse seisukohalt see, kuidas inimesed ennast töökohal tunnevad, milline on omavaheliste suhete kvaliteet, mil moel toimub suhtlemine ja kuivõrd sisemiselt motiveeritud on töötajad andma oma teadmisi ja oskusi ettevõtte käsutusse. Põhiliselt võtavad just need omadused emotsionaalse kapitali sisu kokku.
Need mõlemad teemavaldkonnad, milles koolitusi teen, on otseselt seotud teadliku enesejuhtimise ja teadliku suhtlemisega. Ühendades need valdkonnad, pakun ettevõtetele võimalust ettevõtte sisekliimat põhjalikult arendada, kasvatada töötajate positiivset enesehinnangut, õppida muutusi pakkuvas keskkonnas paremini hakkama saama ja arendada suhtlemisoskusi just teadliku suhtlemise vaatenurgast. Selle tulemusena paranevad meeskonnasisesed suhted ja töö muutub tulemuslikumaks. Mida suurem on inimestevaheline usaldus ja avatus, seda vähem kulub iga päev energiat mittemõistmiste ja trotslike
sisemonoloogide lahendamisele. Koosloomine on tõhusam ja põnevust pakkuv. Avanevad uued võimalused.
Et hoida ära ühekordse koolituse efekti, mis seisneb selles, et kaks nädalat nauditakse uut põnevat elu ja siis libisetakse vaikselt taas vanasse rattasse tagasi, vältab emotsionaalse kapitali arenguprogramm 6 kuud. Selle perioodi jooksul toimub iga kuu üks 6 akadeemilise tunni pikkune koolituspäev. Kuust kuusse käiakse põhjalikult läbi enesejuhtimise (vaimne tervis ja stressijuhtimine), suhete juhtimise (teadlik suhtlemine, konfliktide juhtimine), meeskonnatöö ja väärtuste teemad. Koolituste teemavaldkondade sisu kujuneb kliendi teemade ja vajaduste kohaselt. Lisaks pakun programmis osalejatele personaalset konsultatsiooni, et üleskerkivate teemadega vajaduse korral tegeleda. Sellise programmi tulemusena loodav muutus on tegelik ja kestev, pool aastat on piisavalt pikk aeg, et omandada uusi harjumusi ja kokkulepitud raamistikud hakkaksid päriselus toimima.
Koolituste teemad:
1. ja 2. koolitus – mina ise. Vaimne tervis, stressjuhtimine. Emotsionaalne ja vaimne intelligentsus. Enesehinnang ja motivatsioon.
Käsitletavad teemad lähemalt:
– Inimese erinevad võimed ja intelligentsused ning nende osakaal heas toimetulekus (nii isiklike kui tööalaste suhetega, enesemotivatsiooniga, maailma mõistmisega, stressi haldamisega)
– Emotsionaalne intelligentsus ehk andekus (EQ) – oskus märgata enda emotsioone, neid reguleerida ning tulla toime teiste inimeste emotsioonide ja reageeringutega
– Eneseteadlikkus ja oskus oma meeleolu juhtida
– Positiivne enesehinnang, selle saavutamine ning olulisus
– Motiveerituse ja stressi seosed – motiveeritud inimesel on vähem stressi ja ta kasutab oma võimeid paremini
– Kust tuleb stress? Kas stressi on võimalik ennetada?
– Stressiga toimetulek – enesetunde leevendamine, olukorra muutmine, suhtumise muutmine
– Enesemotivatsioon – peab versus tahan tegevused
– Suhted ja töörahulolu – tasakaalus elu ja suhete väärtustamine
– Heade suhete olemus ja nende tähtsus inimes elus
– Vaimne ehk spirituaalne intelligentsus ja tervikutaju
– Küps isiksus ja kasvamine vaimsusesse
3. koolitus – meeskonnaliikmete väärtused vs ettevõtte väärtused.
Kaardistame millised on meeskonnaliikmete väärtused. Vajadusel kaardistame nende põhjal ka ettevõtteväärtused.
Käsitletavad teemad:
– Muutunud maailm ja muutunud väärtused
– Väärtused organisatsioonikultuuris
– Väärtuste kujunemine
– Väärtused kui alus otsustamisel
– Väärtused kui motivaatorid
– Suhted ja väärtused, väärtused meeskonnatöös
4. ja 5. koolitus – Teadlik suhtlemine. Millised on peamised takistused ladusal suhtlemisel. Konfliktide juhtimine.
Koolitusel käsitletavad teemad:
– Inimese käitumist juhtivad mehhanismid
– Heade suhete saladus – võimu ja staatuse tasakaal suhtes
– Suhete juhtimine võimu-staatuse mudelit järgides
– Enesekehtestamine kui võimalus tasakaalu leidmiseks suhtes
– Kehtestava käitumise põhimõtted ja meetodid
– Väärtused ja hoiakud suhtlemise alusena
– Käitumisstiilid ja nende valik lähtuvalt olukorrast
– Konfliktide ja eriarvamuste olemus ja tunnused
– Konfliktide tekkepõhjused
– Konstruktiivsed ja destruktiivsed konfliktid
– Konfliktide tüübid
– Konfliktide avaldumise tasandid
– Toimetulek konfliktidega, erinevad lahendamise strateegiad
– Erinevad konfliktide lahendamise stiilid
– Võitja-võitja skeem konfliktilahenduses
6. Koolitus – Kokkuvõttev kohtumine. Usalduse roll meeskonnatöös. Ettevõtte edu toetav organisatsioonikultuur.
Käsitletavad teemad:
– Meeskonnaliikmele vajalikud isiksuseomadused ja kompetentsid
– Erinevad intelligentsused ja loovus meeskonnatöös
– Meeskonnatöö põhialuseks olevad väärtused
– Organisatsioonikultuur kui ettevõtte toimimise raamistik
Kogu pooleaastase perioodi vältel on koolitusgrupi liikmetel võimalik saada personaalset konsultatsiooni.
Täpne koolituste sisu rõhuasetus kujuneb välja vastavalt ettevõtte vajadustest ja lepitakse eelnevalt kokku tellijaga
Rühma suurus võib olla kuni 15 inimest. Seega sobib see programm kas väikestele ettevõtetele või suuremate ettevõttete meeskondadele eraldi.
Kui kõnetab, võta minuga ühendust ja räägime läbi teie ettevõtte või meeskonna täpsed vajadused.
+372 5077142
piia@wfm.ee